17 Nisan 2013 Çarşamba

AÇMA POĞAÇA


MALZEMELER
Hamuru İçin
* 1 litre süt
* 1,5 su bardağı sıvı yağ
* 2 yumurta akı 
(sarısı üzerine)
* 2 paket instant maya
* Tuz
* 1 tatlı kaşığı toz şeker
* Yaklaşık 9,5 su bardağı un
İç Malzemesi
* Peynir
* Maydanoz
(isteğe bağlı iç harcı değişebilir)
* 2 paket margarin (eritilmiş)
* 1 su bardağı sıvıyağ
Üzeri İçin
* 3 yumurta sarısı
(bu ölçülerden yaklaşık 3 fırın tepsisi açma oluyor, isteğe bağlı aynı oranda azaltıp çoğaltabilirsiniz)

* Süt ısıtılır 
(ılık olacak)
* Hamur yoğrulacak kaba ılık süt ilave edilir
* Üzerine sıvıyağ, un, şeker, tuz ve maya eklenir, yoğrulur
* Yoğrulan hamurdan 10 eşit beze yapılır
* Yapılan bezeler un yardımıyla kalın olmayacak şekilde açılır


*  Açılan hamurlara eritilmiş margarin ve sıvıyağ karışımı sürülür
* Yağlanan hamular uzun şeritler halinde kesilir


* Kesilen şeritler elde resimdeki şekilde sarılır
* Alt kısmı birleştirilir


* İçine maydanozlu peynir harcı eklenir ve üzeri de birleştirilir
* Tepsiye dizilirken birleştirilen kısımlar alt üst olacak şekilde dizilir
* Dizilen açmalar el yardımıyla düzleştirilir

* Üzerine yumurta sarısı sürülür
* Önceden ısıtılmış 180 derecelik ısıda kızarıncaya kadar  pişirilir
ÖNERİ: Ben fazla yaptım 1 tepsisini pişirdim, kalanları pişirmeden ve yumurtasını sürmeden
buzdolabına uygun bir tepsiye aralarına buzdolabı poşeti koydum, ihtiyaç olduğunda çıkarıyorum
yumurta sarısı sürüyorum ve öyle pişiriyorum çok lezzetli ve pratik oluyor
tavsiye ederim...

AFİYET OLSUN...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder